E&V’s Showroom åbner dørene op – virtuelt

Virtuelt showroom

Det er i sandhed anderledes tider. En langvarig corona-nedlukning skulle der til, før ENERGI & VAND for første gang afprøvede formidlingens kunst i en virtuel udgave. I slutningen af februar deltog fire gymnasieklasser i showroomets faglige forløb om vand, spildevand og klimatilpasning – hjemme fra deres stuer.

Forlængede restriktioner og forsamlingsforbud gav det sidste skub til at begynde udviklingen af det som ENERGI & VAND betegner det ’hybrid-digitale Showroom’. Denne udgave af showroomet, som netop er blevet brugt til at afholde virtuelle forløb, skal på sigt kunne huse både fysisk fremmødte og online gæster på samme tid til visse arrangementer.

Selvom vi er store fortalere af det fysiske møde, hvor vi kan formidle gennem interaktive elementer og genstande, bliver vi også nødt til at omstille os i tider som disse, hvor dette ikke er muligt. Og her synes jeg, at vi er nået langt allerede med en virtuel løsning. Forhåbentligt kan vi lære af nedlukningen og bruge den til noget positivt fremover” – Stine, showroom-koordinator på ENERGI & VAND.

Udover at arbejde på den hybrid-digitale løsning bliver der lagt kræfter i at færdiggøre de sidste detaljer i showroomet efter en lang periode uden fysiske gæster. Derved kommer de interaktive touch-vægge og de mange visuelle 3D-modeller til at stå kniv skarpt, til det øjeblik restriktionerne løftes, og besøgende igen kan komme indenfor for at lære om den bæredygtige by.

 

ENERGI & VAND